بلدرچين
پرورش بلدرچین جهت باز ديدازكل صفحات وبلاك : از جستجوگرگوگول كرومه استفاده كنيد

 

جمع‌آوري تخم‌هاي نطفه‌دار
 
جمع‌آوري تخم‌هاي نطفه‌دار معمولا روزی سه مرتبه انجام میگیرد . هنگام جمع‌آوري و حمل تخم‌هاي نطفه‌دار بايد بسيار دقت كرد. زيرا پوسته تخم‌ها بسيار نازك است و به آساني مي‌شكند.
تخم‌ها را بايد طوري در شانه‌اي مناسب و تميز قرارداد كه انتهاي پهن تخم به طرف بالا باشد تا نطفه به پوسته نچسبد. تخم‌هايي كه براي جوجه‌كشي در نظر گرفته مي‌شوند بايد تميز باشند. همچنين داراي شكل طبيعي، اندازه متوسط و پوسته خوب باشند.
 
 
 
نگهداري تخم هاي نطفه دار
تخم‌هاي مخصوص جوجه‌كشي را نبايد به مدت طولاني نگهداري كرد. بيشترين زمان ممكن براي نگهداري تخم‌ها 5 تا 7 روز است. در اين مدت هم بايد در دما و رطوبت مناسب در سردخانه نگهداري شوند. اگر تخم‌ها بيشتر از يك هفته خارج از دستگاه جوجه‌كشي نگهداري شوند، توانايي جوجه‌كشي به سرعت كم مي‌شود.
در تمام مدت نگهداري تخم‌ها، بايد آنها را طوري قرارداد كه انتهاي پهن آن به سمت بالا باشد. دماي مناسب براي نگهداري تخم‌ها در سردخانه دوازده و نيم تا پانزده و نيم درجه سانتيگراد است. همچنين رطوبت مناسب بايد هفتاد و پنج تا هشتاد درصد باشد. اگر رطوبت كمتر از اين مقدار باشد، رطوبت موجود در تخم بخار مي‌شود. اگر هم رطوبت بيشتر از اين مقدار باشد، احتمال آلودگي تخم‌ها به وسيله قارچ زياد مي‌شود.
 

 

قابل توجه بازيد كننده گان عزيز انتقاد وپيشنهاده ونظرات خود را در مورد وبلاك مارا ياري كنيد تا بتوانيم  نوشته ها  واطلاعات جديدي را در اختيارات شما عزيزان قرار بدهيم


ادامه مطلب...

تاريخ : دو شنبه 20 خرداد 1392برچسب:انتقال تخم ها به دستگاه جوجه كشي,
ارسال توسط نوبر

صفحه قبل 1 صفحه بعد